Hulptroepen

Toen ik in 2017 voor mijzelf ben begonnen, zei iemand een keer tegen mij: “Op een gegeven moment ben je te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken”. Op dat moment ter kennisgeving aangenomen en gewoon volle kracht vooruit gegaan. Maar nu circa 6 jaar later beginnen die woorden beetje realiteit te worden. Ten eerste ben ik jullie en iedereen om mij heen extreem dankbaar dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan. Is niet vanzelf gegaan natuurlijk, heb er ook wat voor moeten doen en laten, maar zonder jullie loyaliteit was het ook niet gelukt. Maar het geeft wel weer nieuwe uitdagingen.

Wat niet veel mensen weten, is dat ik minstens 95% van de werkzaamheden op kantoor zelf doe. Mailen, appen, scannen, kopiëren, incidenteel een postzegel plakken ( je weet wel die plakkende dingen van vroeger ), stofzuigen, koffie zetten, telefoneren, uploaden, schades afwikkelen etc. Niet erg om te doen, maar op een gegeven moment kom je regelmatig tijd tekort. Structureel 60 uur per week werken is ook niet altijd even leuk en omdat ik ook een dagje ouder word ( zou je niet zeggen, ik weet het ) steeds lastiger vol te houden. Dan kun je wachten totdat er twee ambulances of een echtscheidingsadvocaat voor de deur staan. En als je echt pech hebt een combinatie van die twee. Dat kan en mag niet de bedoeling van ondernemen zijn. Dan ga je zoeken naar een oplossing!

Mochten er vragen, opmerkingen, wensen of tips zijn, neem dan gerust contact met mij op.

Ga je de boel verkopen en / of stoppen?

Hahaha, nee dat nog lang niet. Of ik moet een grote prijs in de loterij winnen, dan misschien wel. Nee, zonder gein. Na alles wat ik in het verleden heb meegemaakt om op dit punt te komen is dat wel het laatste dat ik zal doen. Geen zorgen.

Dan neem je toch personeel?

Dat is een optie, maar het probleem is dat zo’n persoon alle papieren moet hebben die ik ook heb, je er een klik mee moet hebben zodat hij of zij bij iedereen past en ook nog eens betaalbaar is.
Ook moet je zo’n persoon eerst zien te vinden. Zulke mensen zijn heel erg schaars geworden na de kaalslag en grote vergrijzing in de financiële sector. Ook kan dat kostentechnisch nog niet verantwoord uit ( naar mijn mening ).
Mijn kinderen zijn te jong ( 10 en 7 ) en die moeten later zelf bepalen of ze ooit bij papa willen werken. Zou het leuk vinden, maar dat zien we later wel. Als ze maar gelukkig zijn!

Wat ga je dan doen?

Sommige mensen hebben wellicht al eens een vriendelijke dame aan de telefoon gehad. Dat is geen personeelslid, maar een telefoonservice die alleen boodschappen aanneemt en naar mij doorstuurt.
Daarnaast hebben jullie wellicht wel eens te maken gehad met HypotheekCompany als het over hypotheken ging. Zoiets noem je een backoffice.
Dat is wat ik per 1 november aanstaande ga uitbreiden. Maar omdat bovenstaande organisaties niet dat kunnen en mogen doen wat allemaal nodig is, zoals bijvoorbeeld wijzigingen doorvoeren op verzekeringen, schades afwikkelen etc. was ik genoodzaakt om verder te zoeken.
Na een nauwkeurige zoektocht van bijna 1,5 jaar ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Simfi. Dit is een familiebedrijf ( familie Docters ) en voelde wederzijds meteen goed. Zelfde gemoedelijke en nuchtere manier van werken en communiceren en in staat om mij administratief zo goed als volledig te ontzorgen. Op zowel het gebied van hypotheken en verzekeringen. Dit doen zij voor meerdere soortgelijke kantoren. Kort samengevat zijn hun een soort personeel van mij, maar dan op afstand.

Waarom doe je dat?

Volgens mijn papieren ben ik financieel adviseur, maar omdat ik het hoofdzakelijk alleen doe, ben ik langzaam maar zeker meer administrateur. Niet erg hoor, kan ik best en doe ik graag, maar ik ben liever met mensen in gesprek om ze te adviseren over verzekeringen, hypotheken etc. Daar krijg ik dan zodoende weer meer tijd voor.

Wat gaat er dan veranderen?

Voor jou / jullie eigenlijk bijna niets. Jullie verzekeringen en hypotheken etc. blijven allemaal hetzelfde, ik ben en blijf gewoon het primaire aanspreekpunt, het bezoekadres blijft hetzelfde, telefoon en e-mail veranderen niet en ik ben en blijf gewoon 100% eigenaar en ga zo maar door.
Het kan wel zijn dat je aan de administratieve kant wel eens een e-mail of telefoontje van of via de backoffice krijgt, maar dat gaat in de regel allemaal uit mijn naam.
Ook kun je ze ( met een charmant Brabants accent ) aan de telefoon krijgen als ik afwezig of in gesprek ben. Hun kunnen je dan vaak ook verder helpen bij veel algemene verzekering- en hypotheek gerelateerde zaken zoals poliswijzigingen en schades. Daar waar dat niet zo is, of daar waar je persoonlijk door mij geholpen wilt of moet worden kun je dat uiteraard aangeven. Alles op het adviesvlak zal hoe dan ook via mij persoonlijk blijven lopen.

Waarom vertel je dit?

Zoals jullie weten ben ik voorstander van eerlijk en integer werken en direct communiceren. Ik had dit natuurlijk gewoon op de achtergrond kunnen laten ingaan, maar dat vind ik niet netjes. Ondanks de voor jou / jullie nagenoeg onveranderde situatie vind ik dat jullie dit moeten weten.
Mochten er vragen, opmerkingen, wensen of tips zijn, neem dan gerust contact met mij op.